sâmbătă, 16 mai 2015

East European Comic Con 2015: voluntariat, muncă și distracție

Să clarificăm, pentru început, ce este East European Comic Con. EECC este un eveniment organizat anual (în 2015 a fost ediția a treia), în București, pentru toți pasionații de seriale, filme, anime și jocuri, adică ceea ce noi numim popular culture. Comic Con se organizează la nivel mondial, cel mai important fiind Comic Con-ul din San Diego, unde vin cele mai importante celebrități. În România, datorită unor oameni visători, a apărut, în 2012, East European Comic Con. Pentru a înțelege de ce este frumos și deosebit acest eveniment, gândiți-vă că, pentru trei zile, fanii au tot ce-și doresc. Poți cumpăra benzi desenate, manga, tricouri, figurine, postere și multe altele. Vrei să te îmbraci în personajul tău preferat? Foarte bine, fă cosplay. Vrei să ai acces la o sală imensă de jocuri? Este. Vrei să-ți cunoști YouTuberul favorit? Și el vine la Comic Con. Dacă încă nu v-am convins să participați la următorul Comic Con, vă las AICI link cu site-ul, pentru a citi mai mult.   

Primul astfel de eveniment la care am participat a fost Nijikon, în octombrie 2014, un eveniment dedicat exclusiv Japoniei (manga/anime), unde m-am întâlnit pentru prima dată cu oameni pe care-i știam de pe internet de ani buni. A fost grozav! Știam că în primăvară urmează Comic Con și am vrut să merg și acolo. Doar că nu am mai vrut să fiu vizitator, ci m-am gândit că ar fi interesant să văd cum este să fii voluntar la un eveniment atât de mare. Un gând a fost de-ajuns. M-am înscris.

Ați crede că un eveniment atât de mare trebuie să fie organizat de o companie importantă, cu oameni foarte pregătiți în marketing, relații publice și management, nu-i așa? Și eu am crezut la fel. Am rămas surprins când am aflat că în spatele întregului eveniment stau câțiva oameni care au avut ca motivație pasiunea pentru filme, anime și jocuri. Am fost chemat la interviu. Aveam câteva emoții, pentru că era primul meu interviu serios. Dar totul a decurs foarte natural, a fost o discuție, nu un interogatoriu. Am intrat în echipă. Așteptam cu nerăbdare să-mi cunosc colegii.


Și ne-am adunat. La Romexpo, stând pe jos, ascultându-i pe coordonatorii noștri. Ne-am prezentat. Era acolo o unitate în diversitate. Aveam cu toții același scop, dar eram foarte diferiți. Arhitecți, ingineri, artiști, psihologi etc. Nu vreau să vă dau foarte multe detalii despre cum e să fii voluntar, pentru că e mult mai plăcut să experimentezi (poate în articolul de anul viitor voi scrie mai detaliat). Am fost repartizați pe echipe, iar eu am ajuns în echipa HBO, împreună cu patru fete care zâmbeau tot timpul și mă binedispuneau și pe mine. 

Pe lângă oamenii grozavi pe care i-am întâlnit, mi-au rămas în minte două întâmplări. Nu am cum să le uit. Prima, pe care o voi numi Operațiunea HUMUS (unde HUMUS nu e o abreviere de la ceva misterios, ci acea chestie despre care se zice că e comestibilă). Voluntarii aveau mâncare și băutură asigurate. În frigidere, erau vreo trei tipuri de sandviciuri. Două dintre ele erau bune. Al treilea tip era sandviciul cu humus. În prima zi, vineri, ne-am putut bucura din plin de mâncare. Sâmbătă, dezastru. De ce? Legenda spune că oamenii care fac cosplay (se costumează) au fost lăsați să intre în zona unde era mâncarea noastră, pentru a se schimba. S-au simțit bine acei oameni acolo, ne-au mâncat toată mâncarea. Bine, exagerez, nu chiar toată, ne-au lăsat sandviciurile cu humus. Astfel, seara, când eram cu toții morți de foame și voiam să mâncăm ceva, aveam de ales între: sandvici cu humus sau sandvici cu humus. Sau puteai să mori de foame. Ca să înțelegeți cât de oribile erau acele sandviciuri, gândiți-vă că, atunci când cineva te întreba dacă vrei un sandvici cu humus, primul răspuns care-ți venea în minte era: “Mai bine mănânc pământ!”. Mda… Așa au ajuns sandviciurile cu humus un fel de simbol pentru ediția Comic Con 2015. Dacă îi zici unui voluntar “sandvici cu humus”, te va recunoaște, va ști că ați fost colegi în suferință.


Cel de-al doilea moment ține de gaming. Trebuie să lămuresc câteva aspecte: nu urmăresc sporturi, nu am nicio afinitate pentru niciunul dintre ele; am văzut, până în momentul actual, un singur meci de fotbal; nu știu ce înseamnă să ții cu o echipă de sport. La Comic Con s-a întâmplat ceva deosebit. Era duminică. Era anunțat o confruntare de League of Legends între Codin de la Creative Monkeyz și reprezentantul RIOT, Amorsa. M-am dus și eu, mai mult din curiozitate. În sala de gaming, o scenă cu zece calculatoare, un ecran mare și cameramani. În fața scenei, sute de oameni, de la copii de 10 ani la adulți de 35, așteptând, ca mine, începerea jocului. Și atunci s-a întâmplat. Au fost anunțați cei doi lideri de echipă, au sosit pe scenă. Nu știu de ce, dar, pentru câteva momente, am devenit foarte entuziasmat, eram de-acolo, mă simțeam foarte bine. Nu pot descrie exact ce am simțit, dar cred că așa se simte un microbist când începe meciul echipei sale preferate. Nu e la fel de fain, dar puteți vedea jocul AICI, începând cu minutul 14.

Duminică seara, ne-am luat rămas-bun. Sper ca timpul să-mi permită să particip și anul viitor și vă încurajez să vă înscrieți la astfel de evenimente, căpătați experiențe frumoase, pe care nu le puteți obține altfel. Ca bonus, am primit diplomă, tricou și un pachet special de la HBO, care conține, printre altele, un caiet Umbre (care are pagini negre) și o agendă Game of Thrones (awesomeee!).



BONUS. Vă las aici câteva materiale video, pentru a vedea ce s-a întâmplat la EECC 2015.



BONUS 2. Am ajuns prea târziu la panel, din păcate. E bine că a fost urcată filmarea pe internet. Este vorba despre panelul Reuniune Viața cu Louie, care-mi trezește multe amintiri plăcute.

2 comentarii:

  1. Bună, când te-ai înscris la programul lor de voluntariat,unde ai dat interviu?

    RăspundețiȘtergere
  2. Salut!

    În mall Plaza România, la Lujerului, într-un pub. Dar nu e chiar un interviu, ci o discuție informală. Era prima dată când doream să particip ca voluntar la un festival atât de mare, așa că aveam ceva emoții. Dar atmosfera e foarte relaxată și faină.

    Dacă te înscrii, spor! :D

    RăspundețiȘtergere